Alabastrowy Pałac

Budynek wybudowany jest na planie konstelacji Taurusa (Byka).

Ściany zewnętrzne i wewnętrzne są zrobione z alabastru i oplecione pnączami alabastrowej białej róży.

BIBLIOTEKA

Jest to podłużne pomieszczenie zawierające wszystkie książki zebrane przez Juliet od początków istnienia Rosatopii. Dzieli się na trzy sektory.

Biblioteki pilnują trzy Alabastrowe Rycerze z rasy PEONÓWOpheliaCordelia Hermia.

Na końcu pomieszczenia, pośrodku znajduje się potężny zegar ze złotym posągiem sowy na szczycie. Wewnątrz zegara znajduje się niewielka komnata z piedestałami w kształcie olbrzymich liści, na każdym z których leży książka. Zapisują one poszczególne biegi historii Rosatopii w zależności kto jest ich bohaterem.

Pierwsze dwie księgi są już całkowicie zapisane i leżą zamknięte. Juliet może je otworzyć w każdej chwili i powrócić do wspomnień, jednak nic nie może już być dopisane.

Pierwsza z nich przedstawia historię Luny, która samotna na Rosatopii pragnie powrotu swojej drugiej połowy — Rose, która zamknięta jest po drugiej stronie lustra, w odbiciu Luny. Sprawia to, że białowłosa władczyni zasłania wszystkie lustra w pałacu nie mogąc patrzeć na własne, brązowowłose odbicie, które jest lepszą wersją jej samej.

Druga księga opisuje radosny powrót na tron Rose oraz ponowną utratę najważniejszej sojuszniczki Rosatopii.

Następna, trzecia księga składa się z czterech rozdziałów. Pierwsze trzy rozdziały dzieją się jeszcze za czasów rządów Luny. Dopiero historia Surfine zaczyna się jakiś czas po powrocie na tron królowej Rose. W wyniku wzrastającej pozycji syreny ma ona w końcu możliwość zostać jedną z najważniejszych postaci Juliet.

Czwarta księga opisuje doświadczenia Juliet z innymi władcami, z którymi sojusze nie są tak silne, jak z Królewską Sektą.

Piąta księga również jest już zakończona. Opowiada o Klątwie Alabastru, która trzymała Nautyra na uwięzi i sprawiła, że jako jedyny z Alabastrowych Rycerzy nie jest tak naprawdę prawdziwy. To doprowadza do chwilowego upadku władczyni i zapadnięcie w sen, z którego na szczęście Juliet wybudziła się jeszcze silniejsza niż wcześniej.

SALA BALOWA

Jest to pomieszczenie reprezentacyjne. Podłużna komnata, której połowa zajmuje parkiet to tańca. Druga część natomiast to salon ze stolikami, fotelami i kanapami do siedzenia.

Nad salonem znajduje się antresola — chór, na którym stoją instrumenty. Są one dostępne dla wszystkich w pałacu.

W komnacie tej znajduje się piętnaście GRAHANÓW, czyli piętnaście posągów na trzynastu piedestałach (Gemini i Pisces to osobne posągi dzielące wspólny piedestał). Każdy Grahan to konstelacja, czyli jeden ze znaków zodiaku. Dwanaście głównych stoi po sześć przy bocznych ścianach komnaty. Trzynasta — Ophiuchus znajduje się na tylnej ścianie salonu.

Sufit Sali balowej jest odtworzeniem widoku ziemskiego, nocnego nieba.

Źródłem światła w sali są wielkie okna i kandelabry. Dodatkowo ogromne lustra rozpraszają promienie i sprawiają, że pomieszczenie wydaje się większe niż jest w rzeczywistości.

SALA TRONOWA

Okrągła komnata, której powierzchnię ścian od podłogi po kopułę zajmują lustra, z których cztery prowadzą na inną planetę lub księżyc Układu Algamta. Wszystkie są oddzielone płaskorzeźbami z motywami roślinnymi. Cała kopuła zakryta jest tymi zdobieniami.

Na środku sali stoi tron umiejscowiony na podwyższeniu, na który prowadzi pięć stopni. Za tronem znajduje się wysoka ażurowa ściana wyrzeźbiona, by wyglądała jak splątane pędy roślinne. Przypominając trójkąt, jej najwyższa, szczytowa część znajduje się tuż za tronem, a wydłużone ramiona otaczają go półokręgiem, kaskadowo obniżając się do samej podłogi. Odgradza tron od przejścia do holu i korytarza do sypialni.

Naprzeciwko tronu znajduje się wejście do pałacu. Jego ozdobą są wrota, które zawsze są otwarte. Są ażurowe, w motywie pnącza róży z kwiatami, dlatego nawet ich zamknięcie nie zmniejsza przepływu powietrza. Do wrót wchodzi się po zakręconych z dwóch stron schodach.

Na posadzce w połowie drogi z tronu do wrót wyryty jest kwiat róży - jeden z symboli Rosatopii.

SYPIALNIA

Okrągłe pomieszczenie, do którego wiedzie długi korytarz, z którego można wyjść do ogrodu. W samej komnacie, naprzeciwko wejścia również znajduje się wyjście na zewnątrz. Na prawo od niego widnieją kręcone, białe schody prowadzące na wyższe piętra.

Prawa strona komnaty to zaokrąglone podwyższenie, na które prowadzą dwa stopnie. To właśnie na nim znajdują się schody. Natomiast centralnie na jego środku rośnie wierzba, której korzenie układają się w ten sposób, by mieścił się w nich lekko owalny materac. Gałęzie wierzby opadają swobodnie na pościel i poduszki. Po obu stronach łóżka znajdują się okna.

Z lewej strony komnaty jest biurko i stojące lustro, które znajdują się między trzema oknami.

Na środku w posadzce widnieje okrągła dziura, w której rośnie trawa, sprawiając wrażenie dywanu.

GABINET

Schody w Sypialni prowadzą na pierwsze piętro, gdzie znajduje się Gabinet.

Tu trzymane są w ogromnych szafach wszystkie ważne przedmioty, substancje, roztwory i probówki z materiałem genetycznym różnych stworzeń. Również tutaj znajdują się podarki od Królestw sojuszniczych.

PRACOWNIA

Wchodząc wyżej po schodach trafiamy do Pracowni.

Można tu znaleźć książki astronomiczne i lunety do obserwacji nieba oraz narzędzia do obróbki metali wykorzystywane przy tworzeniu kluczy.

BALKON

Najwyższe piętro wieży stanowi balkon widokowy, z którego można obserwować wyspę. Jest na nim dwanaście kolumn. Nie ma tam barierek, dlatego jest to także doskonałe miejsce startowe dla chcącej polatać Juliet.

KOMNATA PŁACZU

Jest to miejsce, gdzie Luna może wyładować swój gniew i ból. Umożliwiają jej to ściany z utwardzonego magicznie alabastru, które niezwykle trudno zniszczyć, choć widać na nich liczne rysy.

By wyładować gniew, Luna bierze do ręki miecz. Dzięki temu nie niszczy rzeczy wokół niej, a jedynie ścianę, która zatrzymuje w sobie jej smutek.

Na lewej ścianie od wejścia wisi miecz — Thorn, natomiast na prawej katana — Sakura. Jest to jedyna broń biała znajdująca się na Rosatopii; pozostała część trzymana jest w zamku na Gyvingerze.

KAPLICA

Juliet jest chrześcijanką, dlatego potrzebuje miejsca na modlitwę.

Jak w każdej kaplicy na wprost wejścia znajduje się krzyż. Na lewej części ściany, w zagłębieniu stoi rzeźba Maryi.

SZKLANA KOMNATA

To w niej znajdują się najważniejsze przedmioty w całym Systemie Algamta: Klucze.

Srebrne Złote Klucze umieszczone (odpowiednio na lewo i na prawo pod względem wejścia) wiszą na alabastrowych pnączach i gałęziach. Pozwalają przedostać się do ulubionych miejsc Juliet; są metaforą ulubionych miejsc (fandomów).

Część tych pnączy wychodzi na korytarz. Tam wiszą Metalowe Klucze, czyli połączenie Srebrnych ze Złotymi — nowe historie w istniejących tworach.

Naprzeciwko wejścia znajdują się Magiczne Drzwi, do których pasuje każdy klucz we wszechświecie. Ich głównym zastosowaniem jednak jest przenoszenie Juliet na Ziemię i z powrotem, a także do jej ulubionych światów (wymyślonych przez siebie lub przez innych). By z zewnątrz móc przejść na Rosatopię przez Drzwi, trzeba posiadać kopię miedzianego klucza z wygrawerowanym napisem "Rosatopia".

GŁÓWNY HOL

Umieszczony za Salą Tronową, stanowi łącznik z pozostałymi komnatami Pałacu. W centrum holu stoi piedestał Thei, a za nimi reprezentatywne schody. U ich szczytu znajdziemy półokrągły balkon z lustrami i witrażami przedstawiającymi najważniejsze wydarzenia z życia Juliet. Nad wejściem do Sali Tronowej umieszczony jest najważniejszy witraż - dwa łabędzie splecione szyjami - symbol dualizmu. W korytarzu u szczytu schodów znajduje się wielkie lustro prowadzące do drugiego pałacu Juliet - Marmurowego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Trochę nieprzydatnych faktów o mnie:

Theatre Academy

Królowa Rosatopii na YouTube