The Chronicles of Eredsa

Opis: Po ostatniej wielkiej wojnie w Eredsie minęło kilkadziesiąt lat. Wszystkie rasy próbują na nowo poradzić sobie w nowej rzeczywistości. Ze względu na ogromne straty w ludach posługujących się magią, wszyscy doszli do wniosku, że ci, którzy pozostali przy życiu, powinni poświęcić swoje życie dla dobra innych. Tak powstały gildie - miejsca zrzeszające posługujących się magią wszelkiego rodzaju istot, które za odpowiednią opłatą, wykonywały zlecenia.

W przeciągu kilku lat od utworzenia tych miejsc, możni wymyślili ideę turniejów, na których poszczególne gildie mogły sporo zarobić, ale również wypromować swoich członków. Najpopularniejszym od zawsze był Turniej Czterech Szczytów. Odbywał się na Archipelagu Dovars, gdzie znajdowały się popularne szczyty tej części świata: Dajsáh, Shuseg, Sobeth i Bahés. To właśnie na tym turnieju zabłysły największe sławy Eredsa, a najpopularniejsze gildie zdobyły renomę.

Jednak nie wszystko układało się tak, jak każdy zakładał. W wyniku konfliktu między Czerwonymi Bykami a Jednorożcami doszło do krwawej rzezi białowłosych, pięknych istot. W czasie wielkiej wojny znaczna część posługujących się magią wody została wybita; w czasie rzezi nie pozostał ani jeden Jednorożec posługujący się tym rodzajem magii. Od kilkunastu lat używający magii roślin, próbują sobie poradzić w izolacji, z dala od siebie nawzajem, w strachu do Czerwonych Byków i depresji. Wiele Jednorożców popadło w paranoje, duża część jest kalekami, a pozostałe żyją w odosobnieniu, z dala od kogokolwiek; są nieufne i sprawiają wrażenie gburowatych. W tym samym czasie pewne siebie Czerwone Byki umacniają pozycję najpotężniejszego rodu ognia w Eredsa.

*◦ ⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯ ◦*⋆✦

*◦ ⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯ ◦*⋆✦

• NAJWAŻNIEJSZE RODY •

Aatxe: czerwone byki-duchy; posługują się wyłącznie magią ognia; nazywani "zaganiaczami jednorożców" ze względu na rzeź jakiej dokonali na tych istotach; dumni, wywyższający się; chcą zachować status najpotężniejszego rodu Eredsa; szanowani wśród innych rodów

Pustynne Gryfy: posługują się magią wiatru i piasku; bardzo żywiołowi, wszędzie ich pełno; uwielbiają wyzwania

Stepowe Gryfy: posługują się magią wiatru i ziemi; uwielbiają dobrą zabawę i wyzwania; doskonale się kamuflują; nigdy nie odmówią udzielenia pomocy

Krakeny: posługują się wyłącznie magią wody; skryci; bardzo inteligentni; lubią rzucać anegdotkami i przechwalać się swoją wiedzą; umieją oddychać pod wodą, dlatego również tam znajduje się ich państwo

Centaury: posługują się wyłącznie magią ziemi; dumne i silne; czasami zarozumiałe; nie akceptują pomocy od innych i często trzeba je zmuszać do zrobienia pewnych rzeczy; wytrwałe w swoich przekonaniach

Cyklopi: posługują się wyłącznie magią wody; bojaźliwi, ale przyjaźnie nastawieni do wszystkich; jako jedyny lud odznacza się wyglądem zewnętrznym: posiadają jedno oko po środku czoła zamiast dwóch (skąd pochodzi nazwa ich rodu); wywodzą się z wyspy Tesnes, na której znajduje się szczyt Bahés

Północne Smoki: posługują się wyłącznie magią lodu; oschli wobec wszystkich, którzy nie należą do ich rodu

Południowe Smoki: posługują się wyłącznie magią lawy; żywiołowi i przyjaźni dla innych; uwielbiają oferować swoją pomoc

Wschodnie Smoki: posługują się wyłącznie magią kryształów; interesują się kulturą innych rodów i starają się postać ich charakterystyczne cechy; wywodzą się z wyspy Ksajah, na której znajduje się szczyt Shuseg

Zachodnie Smoki: posługują się wyłącznie magią błyskawic; porywcze, ale jednocześnie uwielbiające dobrą zabawę; często zdarza im się robić psikusy (innym i sobie nawzajem); lubią dobry humor i same często rzucają żartami z najwyższej półki

Hydry: posługują się wyłącznie magią ciemności; małomówni; odpowiedzialni; bardzo dobrze zorganizowani jako rud; stanowią jeden organizm o wielu głowach; doskonale współpracują w zespole; doskonali stratedzy

Sfinksy: posługują się magią piasku i światła; uwielbiają zagadki, dlatego ciężko ich zrozumieć;

Harpie: posługują się wyłącznie magią wiatru; podstępne i cwane; uwielbiają intrygi i teorie spiskowe; nienawidzą, kiedy ktoś odkryje ich cel; wywodzą się z wyspy Apsedjos, na której znajduje się szczyt Sobeth

Jednorożce: kiedyś posługiwali się magią roślin i wody, ale teraz magia wody nie występuje u tego gatunku; żyją w odosobnieniu, nie stanowią jednego plemienia; duża część jest niepełnosprawna lub mają inny uszczerbek na zdrowiu (liczne poparzenia); nieufni i sprawiają wrażenie gburowatych; w rzeczywistości jest to najmilszy i najserdeczniejszy ród Eredsa; wywodzą się z wyspy Ledikoa, na której znajduje się szczyt Dajsáh

*◦ ⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯ ◦*⋆✦

• GILDIE •

Oides: znajduje się na kontynencie Odaka w mieście Odeskal; jest jedną z renomowanych gildii na tym kontynencie, ale jej poziom spadł w przeciągu kilku lat; bierze udział wyłącznie w Turnieju Czterech Szczytów

Sedish: znajduje się na wyspie Apsedjos w mieście Habses; znajduje się wysoko w rankingu gildii; zawsze bierze udział w turniejach; niezwykle głośna i bałaganiarska; dopuszcza się licznych rozbojów w mieście, za co zbiera liczne kary (głównie pieniężne)

Eradbes: znajduje się na wyspie Ledikoa w mieście Teshseff; niewielka gildia zajmująca się miejskim domem dziecka; nie bierze udziału w turniejach; prowadzona jest przez Lady Hannele, która jest dystyngowaną damą dbającą o ład i porządek

*◦ ⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯ ◦*⋆✦

• BOHATEROWIE •

Orlando

24 lata; pochodzi z rodu Pustynnych Gryfów; posługuje się magią wiatru; należy do gildii Oides; nigdy nie słyszał o rzezi Jednorożców, dlatego Logan musiał mu wszystko wyjaśnić po wyjeździe Evolet; uwielbia turnieje i dlatego zgłosił się jako jeden z reprezentantów swojej gildii; doskonały dowódca; syn generała armii Pustynnych Gryfów; nie boi się niczego i pragnie zdobywać sławę na polu bitwy; lubi dokuczać Soleil, która nie bardzo zna się na jego żartach

Logan

24 lata; pochodzi z rodu Aatxe; posługuje się magią ognia; należy do gildii Oides; jego charakter nie przypomina innych Byków - wstyd mu za rzeź, której dokonali jego przodkowie i pragnie poznać jakiegoś Jednorożca, by zadośćuczynić mu wyrządzone krzywdy; do tego samego zachęca innych ze swojego rodu, ale oni nie są chętni; kiedy zobaczył Evolet po raz pierwszy, nie był do końca pewny, czy jest Jednorożcem, dlatego ją zaatakował, by to sprawdzić; nie spodziewał się, że tak sprytnie zatrzyma jego atak, ale to, co stało się później sprawiło, że było mu wstyd ze sposobu jaki wybrał, by poznać prawdę; przeprosił ją później i wyjaśnił, że nie potrafi wybaczyć innym Czerwonym Bykom za rzeź; uważał, że tak cudowne i piękne istoty jak Jednorożce nie zasłużyły na taki los; kiedy dziewczyna wróciła do swojego miasta, Logan był przekonany, że już więcej jej nie zobaczy; okazało się jednak, że jej gildia jest organizatorem Turnieju Czterech Szczytów; ponieważ razem z Loganem na turniej przyjechały inne Czerwone Byki, którym wspominał o Evolet, postawił sobie za cel ochronę jej przed nimi; zyskał tym szacunek dziewczyny, później przyjaźń, a w końcu miłość; zaczęli ze sobą chodzić kilka dni przed zakończeniem turnieju, dlatego późniejsze rozstanie było dla nich bardzo bolesne

Soleil

23 lata; pochodzi z rodu Wschodnich Smoków; posługuje się magią kryształów; należy do gildii Oides; jest potwornie ciekawska, dużo czyta; cały swój wolny czas przeznacza na siedzenie w bibliotece; nie przepada za udziałem w turniejach; jest zdania, że jej magia nie nadaje się do walki; jest córką króla Wschodnich Smoków i dzięki temu dostaje różnego rodzaju ulgi, oraz najlepsze miejsca na trybunach w czasie turniejów

Evolet
🗝◆

23 lata; pochodzi z rodu Jednorożców; posługuje się magią roślin, a później odkrywa w sobie magię wody; należy do gildii Eradbes; straciła rodziców w wyniku rzezi; przygarnięta przez Lady Hannele, której zawdzięcza wszystko; jest jednocześnie ulubienicą kobiety, którą traktuje jak własną ciotkę; mimo próśb Lady Hannele, Evolet nadal nazywa ją Ma'am, by okazać swój szacunek do niej; w wyniku rzezi posiada dużą bliznę po oparzeniu na całym brzuchu; w obecności ognia doświadcza tzw. bólu fantomowego; dwa miesiące przed kolejnym Turniejem Czterech Szczytów podejmuje się zlecenia z Odeskal, w którym ma za zadanie nauczyć magii młodego Zachodniego Smoka (do jej gildii należy jeden przedstawiciel tego rodu, ale był zajęty inną misją, a akurat Evolet czasami z nim ćwiczyła, więc znała jego metody); młodemu Reese'owi Evolet szybko przypadła do gustu, więc w przeciągu miesiąca chłopak nauczył się w pełni posługiwać błyskawicami; po zakończonym szkoleniu oboje udali się do gildii Oides, by zapisać do niej chłopca; kiedy jednak mistrz gildii się nie zgodził, Evolet wyzwała ich na pojedynek: miała zmierzyć się z jednym z nich; mistrz postawił przed nią Breccana - Zachodniego Smoka, z którym dziewczyna poradziła sobie w przeciągu pół godziny; była jednak bardzo wycieńczona; mistrz uszanował jej zwycięstwo i obiecał przyjąć Reese'a; wtedy na pole bitwy wszedł Logan, który chciał na własnej skórze przekonać się, czy Evolet jest Jednorożcem; chłopak zaatakował raz... i szybka obrona dziewczyny zdmuchnęła jego ogień; jednocześnie jednak ukazał się ból fantomowy; Evolet jednak w końcu doszła do siebie i wstała bez pomocy Logana; dumnie poszła w kierunku swojego ucznia; przyjęła późniejsze przeprosiny Czerwonego Byka, ale nie chciała go więcej widzieć; nie wiedziała, że tego roku zobaczy go ponownie - na turnieju; początkowo stała na stanowisku, że nie potrzebuje jego ochrony, ale po niebezpiecznym spotkaniu z Czerwonymi Bykami, które przerwał Logan, Evolet przekonała się do słuszności jego pomysłu; w końcu zaczęła kibicować jego gildii w turnieju, później traktować chłopaka jak przyjaciela, aż w końcu nastało najgorsze - zaczęła coś do niego czuć; przypominała sobie o konflikcie, rzezi... ale nie potrafiła patrzeć na Logana w taki sposób; czuła, że jest inny, dlatego w końcu się przed nim otworzyła; to dzięki Loganowi odkryła, że potrafi manipulować wodą: w czasie walki finałowej przeciwnik Logana zastosował nieczysty ruch; nikt z organizatorów nie potrafił uchronić Logana przed tym ciosem, dlatego napływ emocji sprawił, że Evolet użyła magii wody blokując atak i ratując swojego chłopaka; na koniec zamknęła przeciwnika w wodnej pułapce, którą zamroziła Ylsa - ośmioletnia Północna Smoczyca z gildii Evolet

Nr 031

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Trochę nieprzydatnych faktów o mnie:

Theatre Academy

Królowa Rosatopii na YouTube